Fredag

| Postat i: Dagens ridpass
0
Hej! Idag hopptränade jag för Johanna Hammarstrand, Emma var också med så hon kom och mötte mig så skrittade vi ner till ridhuset tillsammans. Vi började med att rida fram på raka spår innanför fyrkanten ena långsidan skulle vi fokusera på att hålla dem raka och på den andra red vi tempoväxlingar, detta gjorde hon bra. I galoppen började vi med att rida på en stor volt där vi skulle ha fokus på att hålla en bra galopp.
  Vi började med att hoppa fram på ett litet hinder på volt varefter la vi till ett hinder, så vi hade tillslut 3 hinder på volt som vi skulle ha 5 språng emellan, viktigt här var att få de att hoppa bra språng och använda sig utav en bra samlad galopp, detta gick sisådär från början. Detta gjorde vi i bägge varv. Hon och jag vart bättre på det här till slut men varken jag eller hon har hoppat på flera veckor så jag kan inte förvänta mig att allt sitter perfekt på en gång.
  Efter hoppningen på volt hoppade vi studs på långsidan forsatte till ett sockerbits hinder vid X och vidare till ett räcke på andra långsidan vi hoppade alltså som i ett S. Vi had två lika studsar och räcken på bägge långsidor så vi hoppade efter ett tag allt i en slinga, alltså studs, sockerbit, räcke, räcke, sockerbit studs. Mellan varje hinder skulle vi få i 5 galopp språng. Detta tycker jag att hon gjorde hon bra.
Avslutade med att hoppa räcket och ta 6 språng till studsen, första gången red jag för mesig och gick på 7 språng men andra gånger red jag med en bättre galopp och fick in rätt antal språng, så kändes hon jätte bra och hoppade riktigt bra igenom studsen, till sist vände vi på det och hoppade studsen och sedan 6 språng till räcket det gick också super bra :D
  Så sammanfattningsvis är jag nöjd med henne i markarbetet, och vet att jag måste träna mer själv på små hinder och få henne att hoppa dem i en bra samlad galopp utan att hon sticker iväg och blir lång. Resten av hopp ningen är jag faktiskt nöjd med :)
Sur Rut! hehe <3
 
/ Johanna
Hittills till Fredag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: