Dagens ridpass

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
5
Idag trimmade jag Fimpe i ridhuset. Jobbade mycket och länge med skritten till en början. Ville få honom att ta jämnt stöd och trampa på ordentligt utan att tappa takten. Skritten var faktiskt ovanligt bra idag. ;) haha.. Gick sedan över till trav och jobbade med rakriktning och red ca 2-meter innanför spåret så att det skulle bli väldigt tydligt om han gick på dubbla spår. I vänster ville han gärna skjuta ut lite med baken, men det blev bra väldigt snabbt och jag fick ett jämnt och bra stöd på båda tyglarna och riktigt bra och engagerad trav. Jobbade väldigt basic detta pass och gjorde även igångsättningar/tempoväxlingar och halter på rakt spår några meter innanför fyrkantsspåret. Var noga med att han inte sköt ut baken åt något håll när jag samlade och saktade av, utan den skulle vara in under honom. Han gjorde detta riktigt bra. Jobbade även i galopp med samma saker innan jag sedan gjorde lite öppna, skänkelvikningar och tillslut arbetade med förvänd galopp. Han var jättefin! Fick honom att minska och sätta sig på bakbenen riktigt bra utan att han blev pigg och stretig. Fick vara på honom på bakbenen lite med ytterskänkeln någon gång, men sen var han jätteduktig :) 
 
Avslutade med att trava av honom i låg form där jag red serpentiner, volter osv och han bara skulle följa med mjukt. Sedan hoppade jag av och promenerade/skrittade av honom på så vis. Passade även på att göra lite ledarövningar då. Dvs. han ska stanna och ha tålamod och inte gå förrns jag säger åt honom osv. Det är lite svårt för honom ibland då han vill pinna på, men han fattade väldigt snabbt. Det märktes dock att jag inte hade gjort det på ett tag. ;) Så får bli lite bättre med det.
 
Men sammanfattningsvis så var detta ett jättebra pass! :) Är jättenöjd.
 
 
Väl i stallet så linementerade jag honom och stretchade :)
 
/Emma
Hittills till Dagens ridpass


Evelina

Oj! Vad är det för slags nosgrimma? :)

Evelina

Svar: Det är faktiskt ett helt träns=) kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://trueriders.webblogg.se/
Emelie

De är en kombinerad nosgrimma va?? :)

Super fin blogg :)

Svar: Det är faktiskt ett helt träns! =) Tack så mycket =) kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://emeliepalmen.blogg.se
Anonym

Jätte fin blogg!

Tuva

Jätte fin blogg!

Tuva

Jätte fin blogg!

Svar: Tack!:) kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://equestrianlife.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: