Barbackasadel

| Postat i: Allmänt, Utrustning
2
Ibland blir jag sugen på att köpa en barbackasadel och ha för variation. Jag tänkte inte använda stigbyglar då jag har förstått att de kan ge obehag på hästen då de ger en tryckpunkt på ryggraden. Men de skulle ju vara skönt att ha så man sitter skönt när man rider barbacka samtidigt som de kan vara bra för hästen att få vila ryggen från den vanliga sadelns tryckpunkter. :)
 
                                                                       
                                     
 
Har någon av er erfarenhet utav sånna här sadlar? 

 
Hittills till Barbackasadel


kristin

jättefin blogg och jättesöta hästar! vad heter dom? :)
kram!

Svar: Tack! Min häst heter Rastafari, "Rut". Emmas häst heter Fimpe.Kram, Johanna.
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://szalayy.blogg.se
Emmis

Vi hade en sån där ett tag för några år sedan! :) De är grymt sköna! :)


URL: http://zpeedhunter.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: