Leif träningen

| Postat i: Allmänt
1
Dag 1:
Vi red fram ganske länge, markarbetet kändes bra och det känns som att jag har rätt bar koll på det! =) Vi böjade att hoppa på volt sedan hoppade vi en liten slinga på 5 hinder där vi först skulle ha 5 språng mellan varje hinder. Detta gjorde vi några gånger i bägge varv innan vi höjde upp hindrena och ändrade till att rida i en större galopp, då red vi på 4 språng mellan varje hinder. Vart lite svårare då och hon vart lite på emellanåt men jag tycker att hon kändes fin med tanke på att vi knappt har hoppat något sen sista tävlingen. hehe.
Avslutade passet med att hoppa trekombination, var lite nervös då hon har varit lite klurig och smått osäker när vi hoppat det tidigare men idag var hon verkligen jätteduktig och det var jättekul. Gjode detta några gånger och varierade mellan att hoppa in med en oxer först och att hoppa in med ett tittigt räcke. Jag tyckte att hon hoppade jättefint och det var en superkul träning :D
 
Dag 2:
Red fram ganska länge idag med, sen hoppade vi fram på volt med två hinder där vi varierade mellan 3 och 6 galoppsprång, det kändes lätt att rida på 3,4 & 5 språng men när man skulle korta till 6 var det lite kämpigt. Detta gjorde vi i bägge varv. Sedan hoppade vi lite små slingor med enkelhinder och studs. Till sist hoppade vi en liten bana med lite större hinder, första gången så red jag på lite och hon vart lite flack. Men sen när jag tog om det så hoppade hon jättefint och jag fick en jättebra känsla :D Känns kul att vara igång igen och jag tycker att Rut är i fin form nu. Fick bra kritik av Leif, han tyckte att hon hade musklat på sig bra sen han såg henne sist och att vi skulle fortsätta jobba på :D
Hittills till Leif träningen


Stina

PASSA PÅ! :)
Sista chansen att vara med på min frågestund! :D

http://stinamagnusson.blogg.se/2012/december/passa-pa-d.html

Jag svarar på nästan ALLT! ;)


URL: http://stinamagnusson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: