Leif Hall träning dag 1

| Postat i: Träning
0
Jobbade mycket markarbete innan vi gick över till att hoppa på volt. Gick sedan över till att "hoppa" en bombana som gick lite som serpentinbågar. Där varierade vi antal språng mellan hindrena, red i början på 5 och sedan 4. Avslutade med att hoppa en trekombination med läskigt hinder (det hindret som vi fick hoppa en gång innan lite på snedden) Tycker han gjorde de mesta rätt bra. Markarbetet sitter ju inte som de ska men det förväntade jag mig inte heller då han bara fått tagit det lugnt och så. Hoppningen kändes rätt okej men man kände ju av att man varit ifrån det också! Men det kändes i alla fall som att han tyckte det var rätt okomplicerat, förutom trekombinationen som han tyckte var lite läskig och tittade rätt mycket på. Många hästar ogillar grinden på hindret nr 1 på tävling och brukar stanna, så jag förstår att han var lite misstänksam och stod emot när det dessutom var flera hinder efter...  Sista gången så tycker jag dock att de var bra och rätt okomplicerat :)
 
/Emma
Hittills till Leif Hall träning dag 1





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: