Fredag

| Postat i: Allmänt
1
Hejhej! Idag skoddes Fimpe på morgonen så var där innan jobbet och fixade allt osv. Åkte dit nu ikväll efter jobbet för att kika på honom och han hade lyckats trampa sig på bakbenet (ett annat) IGEN så nu har han tramp på båda bakbenen.. Men men, inte så mycket att göra. Rengjorde och spritade så ev. bakterier skulle bort och sedan låter jag de lufta då de läker fortare när de får vara öppet.
 
Fimpe under morgonens skoning:
Såret:
 
Oftast ser de ju värre ut än vad de är och de stämmer ju även här. Bara man är noga med att kolla så att inte såret är djupt eller som en "ficka" (eller vad man ska säga) så är de oftast rätt lugnt med tramp, peppar peppar. Fimpes sår var bara en lång rispa så jag pillade först lite runt om de  när jag sköljde det med vatten för att se om han var öm och om det var djupt. När jag såg att de bara var en rispa så tvättade jag med koksaltslösning och sedan spritade jag såret. Lät de som sagt vara öppet för bästa läkningsmöjlighet:)
 
/Emma
Hittills till Fredag


Evelina

Hej! Tänkte bara säga att jag såg dig när du jobbade igår och de är roligt att en bloggare för en gångs skull är lika trevlig i verkligheten som på bloggen. Du är verkligen jättetrevlig och snäll Emma. Ville bara säga det :-) /Evelina

Svar: Tack vad snäll du är! KRAM
tavlingsryttarinnor.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: