Dagens ridpass

| Postat i: Allmänt
1
Imorse så fick Fimpe äntligen på sig sin tappsko igen! :) Så efter jobbet idag så red jag honom lite i ridhuset. Red inte så länge då han tagit det lugnt flera dagar nu, utan tänkte mest på att han gjorde lite enklare saker korrekt och fokuserade även på min egen sits. Skrittjobbade t.ex. honom mycket så jag fick arbeta på att rida med lite mer buren hand. Tenderar nämligen till att lägga ner den, speciellt i skritt! Gjorde öppna längs medellinjen så jag fick riktig koll på att han gick på tre RAKA spår hela vägen och inte slingrade sig. Arbetade med skänkelvikningar, tempoväxlingar och öppna i både skritt och trav innan jag sedan lät honom galoppera i låg form några varv åt varje håll. Han frustade på och verkade tycka att det var riktigt skönt att få röra på sig igen! :)
 
Imorgon ska jag rida ut en sväng hade jag tänkt!
/Emma
Hittills till Dagens ridpass


Lina Green ❤☺

Fin blogg , bloglovinbyte? :D


URL: http://linaoshandy.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: