Ridning Tisdag

| Postat i: Dagens ridpass
0
Hejsan, Idag red jag Rut på ridplanen uppe vid stallet, började med att skritta fram på långa tyglar ett bra tag. Sen började skrittarbetet. Idag började jag med att jobba med halter & igång sättningar sedan jobbade jag med skänkelvikningar. Sen började jag trava på fyrkanten fokuserade på att hon skulle ha ett jämnt stöd på båda tyglarna, efter det red jag serpentiner och ställde igenom henne i bägge sidorna. I galoppen började jag med samma sak på fyrkantspåret sen red jag på lite volter där fokus låg på att hon skulle spåra riktigt. En sak som hon har svårt för är förvändgalopp så det tränade vi på idag, man får verkligen vara på henne och peppa henne. Men sen var hon jätteduktig. Avslutade med skänkelvikningar i traven innan jag travade av henne. Idag var hon superfin :D
 
/Johanna
 
 
Hittills till Ridning Tisdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: