Helgträning

| Postat i: Träning
0
Hej, eftersom att jag var tvungen att jobba igår så hann inte blogga. Men här kommer sammanfattningen av dessa två dagar med Camilla Toll träningen.
 
Lördag:

När man tränar för Camilla så rider man i 30 minuter, så man rider fram själv jag brukar rida fram i ca 20 min innan. Så vi började med sluta vilket hon har lite svårt för men Camilla sa att jag inte skulle rida den så skarp utan att tänka mest på ställningen då började hon förstå vad jag ville och jobbade på bra=) Mycket av fokuset låg också på att hon skulle lyssna fram och tillbaka precis när jag ville. På slutet red vi förvänd galopp det gick sådär, jag ,åste tänka mer på att driva henne i den då hon brukar bli för lång och sedan byta galopp. Men efter lite peppning så gick  gick det bra med.
 
Söndag:

Red fram i 20 min idag igen, idag började vi med sluta i galopp och idag kändes hon mycket bättre och jobbade på bra =) Idag så tränade vi på öppna också det har vi haft lite svårt för eftersom att hon brukade avvika från de linjen jag ville att hon skulle vara på. Vi tränade på bakdelsvändningar i galopp och det gjorde hon mycket bra =) Men idag var det inga problem, avslutade med förvänd galopp och tempoväxlingar idag med. Idag var hon mycket starkare i den förvända och kändes riktigt bra, samma i tempoväxlingarna hon lyssnade verklingen framåt och tillbaka :D
 
Det Camilla tyckte att vi hade förbättrat var formen, hon är mycket stadigare i formen nu än sist vi tränade för henne. Men nu när hon är så mycket bättre i formen ville hon att jag skulle ställa mer krav på henne, hon måste lyssna tillbaka på en gång och likaså framåt. Men jag fick med mig många nyttiga och bra tips. Så sammanfattat så är jag jättenöjd med helgens träningar :D
Trött tjej efter träningen <3
 
/ Johanna
Hittills till Helgträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: