Equiterapeut

| Postat i: Allmänt
1
Fimpe mår bara bra! Han skrotar runt i hagen där han leker med hagkompisarna och också rullar sig VÄLDIGT mycket och noggrant varje dag, Haha ;).. Tänkte passa på nu när han har en viloperiod att ta hit vår equiterapeut så att hon kan gå igenom honom ordentligt och liksom checka av så att allting är som det ska med muskler, leder osv. :) Passar bra att lägga in sånt under vilan också då de endå oftast ska ta de lite lugnt i några dagar efter en sådan behandling :) Duktiga är dom i alla fall, equiterapeuter, helt sanslöst duktiga! I alla fall den som vi anlitar oss utav. Stor skillnad blir det och det snabbt!
 
Har ni läsare någon erfarenhet kring equiterapeuter och vad är er uppfatting i sånna fall? :)
 


Lillgubben har ju satt en oerhörd päls nu också!.. Så de är inte så konstigt om han är lite trött. Att vara bebis och sätta vinterpäls, de kan vara rätt jobbigt! ♥
 
Alla hästar reagerar ju olika på pälsfällning/sättning. Min förra häst vart rätt lynnig och väldigt stoig dessa perioder. Fimpe kanske mer blir trött! Man lär sig så länge man lever. :)
Hittills till Equiterapeut


Emelie Löfström

Equiterapeuter är verkligen kanon! Min equi heter Anna Karström. Jag tycker hon är kanon just för att hon ägnar sig åt djurkontakt och komuniktation också, dvs hon kan prata med hästar. Så hon jobbar delt igenom hela kroppen som en vanlig equi men hon komunicerar samtidigt med hästen och låter den säga till var det behövs åtgärdas. Verkligen fashinerande att se sin häst jobba tillsammans med henne :)
Vad har du för equi?

Svar: Okej! Det låter ju kanon det! :D Jag använder mig utav Lisa Österlund, hon är också jätteduktig! Hon har jättebra hand med hästar och har ett helt sjukt bra öga! Hon ser verkligen ALLT (man brukar t.ex. få visa hästen för hand innan hon börjar arbeta och hon ser helt sjukt små saker, typ "ser du att hö. sidan på korset sänks något mer i det här varvet osv osv. Jag förstår inte hur hon gör, haha!) Hon är verkligen jätteduktig och hon har hjälp mig mycket med min nuvarande och även med min förra häst!
/Emma
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://emblems.blogg.se/hast



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: