Dagens ridpass

| Postat i: Dagens ridpass
0
Började med att rida ut. Red övre och nedre i alla gångarter som lite uppvärmning innan jag började trimma honom. Arbetade med öppna, sluta, skänkelvikningar, fattningar samt förvänd galopp. Han var verkligen jättefin idag och hade en bra och avspänd takt och inte den där trippiga som de lätt kan bli om han är lite taggad. Sluta tyckte han var lite konstigt i början, förmodligen för att jag inte gjort de så mycket på senaste tiden, men då tog jag hjälp utav lite volter. Red längs medellinjen och gjorde volter som jag sedan behöll ställningen och formningen ur och  liksom "fortsatte" eller vad man ska säga ut till fyrkanstspåret. Efter den övningen/det förtydligandet med vad jag faktiskt ville så var han verkligen klockren! Hade jämn och bra takt och trampade fint som han skulle med eftergift och ställning. 
 
När jag var nöjd med passet så travade jag av honom och sedan red jag ut igen. Lät honom skritta av runt nedre rundan så han fick chans att coola ner sig ordentligt. Sedan väl tillbaka i stallet så duschade jag samt linimenterade honom. Det tyckte han var skönt! :)
 
 
Nu har han ju fått haft ett tag med väldigt lugn ridning för att återhämta sig från tävlingarna, så nu är de dags att börja trappa upp lite igen. :D
 
/ Emma
Hittills till Dagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: