Dagens ridpass

| Postat i: Dagens ridpass
0
Red Fimpe en sväng på nya banan för att kunna rida över de små hindrena som var framtagna där. Värmde upp  i alla gångarter och sen började jag med att rulla över några upphöjda bommar innan vi sedan hoppade några språng på en oxer. Han var som vanligt och allt kändes ok, så jag nöjde mig rätt fort. Han ska ju endå tävla imorgon. Detta passet var ju mest för att han psykiskt skulle få rida an på hinder, så att han inte är döpigg och hetsig imorgon. Haha ;)
 
Red även en ridskolehäst idag. Den hade tydligen varit lite bökig så jag fick rida den med min mammas ridgrupp (mamma red såklart också) Jag tycker det gick bra. Problemet den hästen hade var att den tappade fokus och fokuserade hela tiden på annat och då stutsade den, galopperade lite på stället osv. Men om man var lite pillrig och gav den något nytt att tänka på hela tiden så gav den upp/återfann fokus och blev riktigt fin :)
 
Så nu är jag rätt trött. Har ridit och trimmat tre hästar totalt idag. Ska nu lägga mig och dega lite framför TV:n. Imorgon är det tävling! :)
 
/ Emma
Hittills till Dagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: