Dagens ridpass

| Postat i: Dagens ridpass
0
Började med att skritta fram runt den övre slingan på ridskolan. Den tar väl ca 20 min skulle jag tro. Sedan red jag in på gräsbanan och jobbade honom lite basic där. Han var lite springig i början och lite likadan som på träningen i onsdags. Men eftersom jag bara tog de lugnt och lät honom lugna ner sig innan jag sedan satte högre krav på honom så vart han kanon! Tyckte han var lite stel i vänster varv i början men efter att jag jobbat med förvänd galopp åt båda hållen och verkligen arbetat igenom med ställning och formning i det förvända, så vart han jättefin!
 
När jag var klar med galopparbetet så gick jag till framhoppningen som är en bana som ligger i anslutning till gräsbanan. Där stod det nämligen några småhinder framme på kanske 80-90-1m som jag galopperade över för att få lite känsla. Han kändes fin! :)
 
Skrittade sedan av honom runt den nedre rundan på ridskolan, tar väl också ca 20 min :)
Väl tillbaka i stallet schamponerade jag honom och gjorde honom fin inför tävlingarna imorgon!
Han har faktiskt fått tjock päls nu och jag har inte hunnit klippa honom, så att schamponera var ett måste. Han rullar sig liksom minst 2 gånger om dagen (direkt när han kommer ut och en gång när han ser att de närmar sig intag, haha. Sen vet jag ju inte resterande timmar..)Prövade att bara duscha av honom med vatten innan förra tävlingen och det var ingen vacker syn...;) Dammig.com haha..
 
 
/Emma
Hittills till Dagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: