Corline Fly "Flisan"

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag red jag Flisan på nya banan. Red inte så länge eller så intensivt, utan det var mer ett "känna av" pass. Se lite hur hon funkar osv. Hon var jättefin! Lite att hon ibland försökte med lite saker (vem klandrar henne när de är en ny ryttare, haha) och typ överböjde halsen istället för att använda kroppen korrekt när vi skulle göra skänkelvikning osv. Men sa jag till henne och rätade ut henne så blev hon direkt ambitiös! I galoppen var hon också jättefin. Fick "kicka igång" bakkärran lite för att hon försökte få lata sig någon enstaka gång. Då blev hon lite sur och la av en spark/bocksprång, haha. Men sen så blev hon jättefin och ambitiös!
 
Red som sagt inte så länge och när jag var klar skrittade jag av henne runt övre innan vi gick tillbaka till hennes stall. Där fick hon duscha innan hon gick ut i hagen igen, för hon var rätt så svettig. Det tyckte hon var skönt! En riktig mystjej är hon som älskar att bli gullad med, haha :D Spetsade öron till tusen så fort man jollrar lite eller klappar lite på henne. :) Gulligt!
 
/Emma
Hittills till Corline Fly "Flisan"





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: