Baka, baka liten kaka

| Postat i: Tips
0
Jag och Johanna gjorde ju som sagt hästgodis tidigare idag. :)
 
Ingredienserna:
1. ta några deciliter mjöl (beroende på hur mycket godis du ska göra)
2. Ta sedan lika mycket havregryn
3...och lika mycket sirap (melass går också bra att använda sig utav)
4. Forma till små kakor. Tänk på att de inte ska vara för tjocka.
In med dem i ugnen och efter 10-15 min är de klara!
'
Våra var lite lösa i mitten så vi körde dom lite längre tid, men i efterhand så skulle vi nog ha nöjt oss med den vanliga tiden. För kakorna stelar rätt mycket när de svalnar också. Så våra vart lite i de hårdaste laget kanske, men det funkar endå :) En sak att tänka på om ni ska göra själva.
 
Fimpe provsmakar i stallet "vad fasen har du nu gett mig?! :S :("
 "Fast... de var ju rätt gott, hehe. Får man en till elleeerrr?"
Resultat: Mycket bra! Han gillar inte vissa saker som jag trodde att han skulle tycka om, typ som banan osv. Men dessa gillade han verkligen. Så det var ju tur :)
Hittills till Baka, baka liten kaka





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: